Seminaras „Kaip išmokyti sunkiausias biologijos temas pasitelkiant inovatyvaus mokymo principus“.

Seminaras

Lazdijų švietimo centras kovo 23 d. 15.00 val. ir 30 d. 15.00 val. kviečia biologijos mokytojus į 6 ak. val. nuotolinį seminarą „Kaip išmokyti sunkiausias biologijos temas pasitelkiant inovatyvaus mokymo principus“.

Seminaro metu sužinosite:

1. Kaip sukurti įtraukiančias ir įdomias biologijos pamokas?

Biologijos mokymosi modelis, leidžiantis mokiniams aktyviai įsitraukti į ugdymo procesą bei juos sudominti kiekviena tema yra kievieno mokytojo siekiamybė. Vis dėlto, mažas mokinių susidomėjimas įvairiomis biologijos temomis (pvz. ekologijos) išlieka viena pagrindiniu iššūkiu šiuolaikiniame ugdyme. Kaip pačias neįdomiausias biologijos temas pateikti įdomiai? Kaip pačias sunkiausias biologijos temas pateikti kaip pačias lengviausias? Mokymų metu lektorius atsakys į šiuos klausimus, pasidalindamas konkrečių temų pateikimo pavyzdžiais.

2. Kaip padidinti biologijos mokymosi efektyvumą ir mokinių motyvaciją?

Biologijos disciplinos dažnai mokomasi pasitelkiant į mokytoją orientuotus metodus, kurie susiję su biologijos vadovėlių autorių parengtomis teminėmis „PowerPoint“ programos pateiktimis bei jų pristatymu. Dėl šios priežasties į mokytoją orientuoti ugdymo metodai ne tik nulemia mažesnį mokinių įsitraukimą į ugdymo procesą, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje gali būti susiję su mažesniu specifinės temos suvokimu bei įgytų žinių pritaikymu. Šiuolaikinis biologijos kursas yra labai platus, apimantis temas nuo molekulinės biologijos iki žmogaus anatomijos ir vidutiniškai yra sudarytas iš daugiau negu 50 skyrių. Dėl didelio kiekio informacijos mokiniai patiria įvairių sunkumų: mažėja motyvacija mokytis biologijos, mokymasis dažniau yra pagrįstas informacijos įsiminimu bei atkartojimu, susiduriama su pernelyg daug biologinių sąvokų. Mokymų metu lektorius pristatys mokymo principus, kurie leis biologijos mokytojams tokias temas kaip hormonai, ląstelių sandara, genetika (genų, chromosomų, mitozės, mejozės potemės), nervų sistema, baltymų sintezė, fotosintezė ir ląstelinis kvėpavimas pristatyti šiuolaikiškai bei suprantamai.

3. Kaip taikyti inovatyvius biologijos mokymo įrankius ir metodus?

Inovacija švietime gali būti suvokiama kaip nauja pedagoginė teorija, kaip metodologinis požiūris, mokymo technika ar mokymo priemonė, sukurianti reikšmingą mokymo ir mokymosi pokytį, kuris turėtų pagerinti mokymosi procesą . Inovatyvaus biologijos mokymas yra apibrėžiamas kaip naujų mokymo metodų naudojimas, naujų idėjų ar medžiagos įtraukimas į ugdymo procesą bei naujos mokymosi patirties ar naujos mokinių pasiekimų sistemos sukūrimas. Dėl didelio kiekio informacijos, sudėtingų bei abstrakčių temų mokiniai turėtų būti labiau motyvuojami mokytis biologijos pasitelkiant įvairesnius ugdymo metodus. Mokymų metu lektorius pasidalins veiksmingiausiais inovatyvaus mokymo metodais ir įrankiais, padėsiančiais pamokose padidinti mokinių motyvaciją ir akademinius pasiekimus.

4. Kaip efektyviai dėstyti pačias sunkiausias biologijos temas?

Mokiniai patiria įvairių biologijos mokymosi sunkumų, kurie siejami su dviem pagrindiniais veiksniais: sudėtingų biologijos sąvokų suvokimu bei perkrauta biologijos ugdymo programa. Moksliniai tyrimai rodo, jog mokiniams sunkiausios biologijos temos yra šios: dešimtokams - bakterijos ir virusai, vienuoliktokams - hormonai, ląstelių sandara, dvyliktokams: genetika, visoms amžiaus grupėms - genetika, metabolizmas, biotechnologijos ir evoliucija. Lietuvoje atliktos biologijos mokytojų apklausos rodo, jog mokiniams sunkiausia išmokti ekologijos, žmogaus fiziologijos, evoliucijos ir genetikos temas. Mokymų metu lektorius pasidalins konkrečiais pavyzdžiais, priemonėmis ir pamokų idėjomis, kurios leis mokytojams sunkiausias biologijos temas dėstyti inovatyviai, pagerinant biologijos mokymosi patirtį.

5. Kaip sukurti kokybiškas, gebėjimus tikrinančias biologijos užduotis?

Koks yra pagrindinis biologijos užduočių tikslas: skatinti informacijos atkartojimą ar ugdyti gebėjimus? Kaip sukurti įdomias, įvairius gebėjimus tikrinančias užduotis? Mokymų metu lektorius pasidalins įvairiomis biologijos užduotimis ir priemonėmis, kurios leis sukurti kokybiškus uždavinius pagal pasirinktą biologijos temą.

Lektorius - Paulius Sungaila, biologijos mokytojas virtualioje mokykloje „Digiklasė“.

Seminaras vyks nuotoliniu būdu zoom.us arba MS Teams platformoje.

Seminaro kaina priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Preliminari kaina – 15-20 Eur. Daugiau informacijos ir registracija www.semiplius.lt, el. paštu rasa.jusinskiene@svietimocentras.lt arba tel. 8 614 53110.

Informacija atnaujinta: 2022-03-15 22:50