Įgyvendinant sampratą, kad mokome vaiką, o ne dalyko, turime siekti kuo gilesnės tarpdalykinės integracijos ir įvairių disciplinų mokytojų bendradarbiavimo. Lazdijų švietimo centre šiandien vyko seminaras socialinių mokslų mokytojams ,,Socialiniai mokslai: integravimas ir metodai“. Seminarą vedė Jūratė Litvinaitė, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos istorijos mokytoja ekspertė. Integracija, kaip ugdymo turinio raiška, turi kelis laipsnius. Vidinė dalyko, amžiaus tarpsnių, klasių koncentrų dalykinė integracija Lietuvos mokyklose jau turi susiformavusią tradiciją. Tačiau aukštesnio lygmens – tarpdalykinė integracija – vis dar tebėra ieškojimų stadijoje.
Atnaujinant Bendrąsias programas, tarpdalykinės integracijos ryšiai buvo akcentuoti kaip svarbūs ir naudingi, tačiau pačioje programoje jie buvo apibrėžti abstrakčiai, nurodant tik teorines galimybes. Mokinių pasiekimai Bendrosiose programose pateikti kiekvienam dalykui atskirai, nesuderinus galimų integracijos momentų laiko ir amžiaus tarpsnio požiūriu. Programų rengėjai deklaravo, kad integracija turi būti suplanuojama ir įgyvendinama mokykloje dirbančių specialistų, viliantis, kad jie geriau matys realią situaciją, įvertins mokyklos bendruomenės pajėgumus, ras konkrečių galimybių sutelkti mokytojus ir mokinius bendrai veiklai.
Šiandien integracija Lietuvos švietimo sistemoje įvardijama kaip būtinybė, kaip pagrindinė sąlyga darniam ir visapusiškam asmenybės ugdymui, tačiau realaus jos įgyvendinimo mechanizmo nėra sukurta. Tuo klausimu praktiškai nėra rekomendacijų, aprašų, literatūros su pavyzdžiais. Labai retai sulaukiama seminarų. Juose pristatoma teorinė dalis. Mokytojai – praktikai dažniausiai yra susipažinę su šia teorija. Bet jiems stinga pavyzdžių, kaip ją pritaikyti kasdieniame darbe.
Programos ,,Socialiniai mokslai: integracija ir metodai“ paskirtis– pateikti konkrečių, praktinių pavyzdžių, kaip susieti įvairių dalykų mokymą mokykloje, kaip integruoti visą socialinių disciplinų ugdymo turinį – žinias, gebėjimus, nuostatas. Remiantis konkrečiais pavyzdžiais, atskleidžiama, kad integracija nėra primestinis, mokytojo darbą sunkinantis procesas, o, atvirkščiai – galimybė sumažinti kiekvieno mokytojo laiko, energijos, ruošimosi ekonomines sąnaudas.
Tikimės, kad seminaras pateisino dalyvių lūkesčius ir kviečiame dalyvauti kituose Lazdijų švietimo centro organizuojamuose renginiuose.