| Sveiki, gerb. mokytojai, | ||
|
Švietimo problemų tyrimo, kurį 2014 m. gruodį paskelbė Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, duomenimis, ugdymo diferencijavimas ir individualizavimas yra viena opiausių problemų, su kuriomis šiandien susiduria mokytojai. Suprasdama šią problemą, elektroninių mokymo ir mokymosi priemonių kūrėja bendrovė „E. mokykla“ kuria naują įrankį – pažangiąsias pratybas 5–6 klasių mokiniams „Elektroninė mokymo aplinka“ (EMA), skirtas įvairiems mokymo dalykams. |
||
![]() |
||
|
Naujoji priemonė padeda lengvai skirti individualias užduotis moksleiviams ir leidžia objektyviai įvertinti kiekvieno vaiko žinių bei gebėjimų lygį. EMA turi ir mokinių amžių atitinkančių motyvavimo žaidimo elementų, kurie skatina mokytis ir stengtis teisingai atlikti ne tik daugiau užduočių, bet ir sudėtingesnių. Naujojo įrankio turinys atitinka bendrąsias pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, taip pat yra visiškai suderintas su alternatyvių vadovėlių turiniu ir gali būti naudojamas dirbant su jais. |
||
|
||||||
|
Anot įrankį sukūrusios bendrovės „E. mokykla“ metodikos vadovės Jūratės Mikulevičiūtės, įprasti pratybų sąsiuviniai vienai temai pateikia po maždaug 2,4 užduoties. EMA kiekvienai temai siūlo net po 9 skirtingus gebėjimus tikrinančias užduotis. Esant dideliam užduočių pasirinkimui, mokytojai gali lengviau dirbti su įvairių pasiekimų mokiniais. Svarbi EMA dalis – diagnostinis testas, skirtas mokinių pasiekimų lygiui nustatyti, kurį rekomenduojama atlikti mokslo metų pradžioje bei pabaigoje. Šis testas ypač naudingas penktoje klasėje, kai iš pradinių klasių susirinkusių mokinių mokytojai dar nepažįsta. EMA jau išbandyta praktiškai: įrankį testavo 13 Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų gamtos ir žmogaus dalyko mokytojų, 428 penktų klasių mokiniai. Visi mokytojai šią priemonę įvertino labai gerai. Pažangiosios pratybos patiko ir mokiniams – pedagogų teigimu, su naujove susipažinę vaikai norėjo gauti daugiau EMA užduočių. EMA su mokiniais išbandęs Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos mokytojas Mindaugas Velmunskis sako, kad EMA yra profesionali, atvira ir, svarbiausia, patinka mokiniams, juos sudomina. Be to, jis teigiamai vertina ir tai, kad EMA neįspraudžia mokytojų į rėmus: „Nors yra paruošti užduočių rinkiniai, mokytojas gali lengvai juos pertvarkyti, susidaryti savo rinkinį.“ EMA turinys sukurtas bendradarbiaujant su mokslininkais edukologais, jo autoriai yra patyrę mokytojai praktikai, įvairių mokomųjų priemonių autoriai. Įrankis pritaikytas dirbti ir neturint prieigos prie kompiuterių – tuomet pedagogai užduotis mokiniams gali tiesiog atspausdinti. |
||
|
Išankstinė registracija, informacija ir konsultacijos: Alekas Abraškevičius |

